DSC_0107

Silový trénink s rozumem je Vaše odpověď

Silový trénink je nejen to, co nám zvyšuje naší sílu a buduje svalovou hmotu. Pozitiva silového tréninku je velice a velice široké. Bojuje proti stárnutí, zlepšuje naší stabilitu i pohyblivost, zlepšuje mnoho našich schopností, zlepšuje naší kondici a náš poměr tuku oproti svalům, zlepšuje náš zdravotní stav, bojuje proti stárnutí, proti stresu a bolestem zad. Silový trénink je velice vzácný lék, který se však musí umět přesně podávat.
Reklamy kolem nás bombardují, co všechno nám může pomoci našemu zdraví, ale zlepšení síly a tím i základních pohybových vzorů je doslova kouzelným proutkem pro mnoho neduhů a problémů dnešního konzumního životního stylu. Silový trénink je rozhodující v boji proti snižování svalové hmoty, hustoty kostí a metabolismu, což nás se zvyšujícím věkem nemine.
Tak proč tedy všichni nedělají nějakou formu silového tréninku?
„Nemám čas někam chodit, moc práce a starostí „ , “ Stojí to moc peněz, radši bych něco cvičil doma, ale nevím co je dobré a jak co mám dělat“, „Chodím do fitness centra, tam je mnoho strojů, tak si tam střídám stroje a je to.“ „Jsem moc starý na nějaké silové cvičení.“
Jistě znáte sami od sebe či lidí kolem sebe tyto argumenty. Všechny jsou chybné, špatné, legrační a nebezpečné.

Nebezpečné pro Vaše zdraví, vitalitu a pohyb. Špatné pro to, že se pak nedivte, že se ani nezvednete z postele, nevyjdete kopec, nezvednete ani vlastní dítě či těžký nákup. Špatné pro Vaše bolavé záda a klouby. Legrační z důvodu, že šetříte peníze na investici do trenéra a tělocvičny, ale utrácíte za mnoho věcí, které Vám ničí Vaše zdraví či Vás činí pohodlným. Riskujete vlastní zdraví za investici do Vaší smrti. Toto je investice do toho, že se něco naučíte, není to pouhá prázdná útrata. Ano, je také důležité, co si vyberete. Jestli se skutečně naučíte hýbat, jestli se naučíte, jak máte nastavit pro sebe trénink, co je pro vás dobré, jaká technika je pro vás ideální atd. Dle údajů totiž zranění způsobená chybným cvičením roste a chybným cvičebním návykem si můžete velmi škodit dlouhodobě. To se však nenaučíte na tom, že budete sedět na strojích, které budete nevědomě střídat. To Vás ničemu nenaučí, často spíše naopak, často ještě zhorší Váš pohyb a Vaše snažení. Na druhé straně optimálně nastaveným a vedeným silovým tréninkem můžete udělat mnohdy i více, než by Vám přinesl kdejaký doktor, o nějakém prášku nemluvě. Trénink s vlastním tělem a volnými váhami Vám přinese mnohem větší výsledky než nejlepší a nejdražší stroj na planetě zemi.
Pokud Vaše technika a pohybové vzory nejsou v pořádku, můžete se zranit či mohou přijít bolesti. Bude také horší Váš výkon a budete rychleji unavený. Správná technika a biomechanika pohybu je klíčem. Cestou jsou posloupné principy aplikované v tréninku, které musí být založeny na přesné diagnostice, poznání slabých stránek a možných dysfunkcí, nápravě a silových regresí. Z toho musíme postupně vše progresivně rozvíjet nahoru.
Vždy když budeme něco obcházet, zanedbávat či nedělat správně, tak za to všechno platíme svou daň. Tedy nehledejte výmluvy, ale hledejte řešení, protože pak můžete nadávat jen sami sobě.

(Autor: Martin Snášel COPYRIGHT 2016)